Personuppgifter
Behandling av personuppgifter
GDPR och vad det innebär för dig
Den 25 maj 2018 började GDPR (General Data Protection Regulation) gälla inom EU. Denna lag ersätter den tidigare Personuppgiftslagen (PuL) och har som mål att stärka skyddet av din personliga information. ATBS-service är engagerade i att hantera dina uppgifter med högsta integritet och säkerhet.
Varför vi hanterar dina personuppgifter
Vi använder dina uppgifter för att:
- Skapa offerter
- Utfärda fakturor
- Planera våra städtjänster
Dessa uppgifter behandlas för att vi ska kunna uppfylla våra avtal med dig. Personuppgifter kan vara namn, adress, telefonnummer, e-postadress och, i vissa fall, personnummer. Vi använder inte dina uppgifter för andra ändamål utan ditt uttryckliga samtycke.
Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part, förutom vid legitima skäl. Detta kan exempelvis vara krav från myndigheter.
Din rätt till kontroll och ändring
Korrigering av felaktig information
Om du upptäcker fel i dina uppgifter kan du kontakta oss för att få dem rättade. Vi ser till att uppdatera felaktiga eller ofullständiga uppgifter inom 30 dagar. Du kan också begära ett registerutdrag för att se vilken information vi har registrerat om dig.
Begäran om radering
Du har rätt att begära att vi raderar all information som kopplas till dig. Efter raderingen skickar vi en bekräftelse till dig via post. Observera att vi kan behöva behålla vissa uppgifter om det krävs enligt lag.
Vi skyddar din data
ATBS-service följer strikt GDPR:s riktlinjer. Vi använder säkerhetsåtgärder för att skydda din information och säkerställa att den hanteras korrekt.
Läs mer om dina rättigheter och GDPR på Datainspektionens webbplats.